Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Hidup saya ini merupakan kisah yang terakam detik-detik sebuah memori sunyi, di dalamnya saya susuri dengan menanti harapan sehingga berlalu segala impian...

Tuesday, March 31, 2009

Ketulusan Hati



Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
hanya tulusnya hati
mencintaimu tak mengenal ragu
keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya...




Sedihku sakitku ku terima
Ku rela ku pasrah jalanku
Ini suratan aku dicuba
Demi rahmat-Mu ku memohon

Ya Allah redhai ketulusan hati
Ya Allah beri aku ketabahan
Ya Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Ya Allah

Di dunia yang sarat godaan
Ku mohon dosaku ampunkan
Ingin bahagia dunia akhirat
Turunkan rahmat-MU untukku

Ya Allah redhai ketulusan hati
Ya Allah beri aku ketabahan
Ya Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Ya Allah...

tadi baru lepas masak, rehat jap sebab perut yang tak selesa, sambil tu mecari kat youtube lagu tema drama indonesia tajuk Aqso dan Madina yang acu, adik bongsu saya suka tengok tiap-tiap isnin-hingga jumaat (ye kot). Cari2 takde pun video klip tapi adalah lagunya yang bertajuk ketulusan hati.. cari-cari kuar lagu anuar zain, eh eh tajuk sama ehh? pastu dengarla lagunyer... sedap jugak.. pastu acu yang lalu di belakang bertanya " ehh angah baru tau ke lagu ni? lagu ni dah lama la.." saya menjawab ngan lampinyer " iye? dah lama ehh?? hihi mana angah tau.. ko pun tau angah ni tak tau lagu-lagu sekarang ni" acu jawab.. "ermm angah memang lampi! hehe"

pastu dengar lagu ketulusan dari marshanda pulak.. " ehh bes jugak lagu ni, lirik dia simple tapi bagus, Islamic n rasa nak nangis pulak sebab memang kena dengan diri.. ye la dalam menempuh hari-hari yang mendatang, dalam membuat sesuatu keputusan penting, ada harga yang perlu dibayar, ada pengorbanan yang harus dilakukan... (hati saya bercakap sendiri) termenung sekejap... bukan sekejap lama... berfikir panjang sampai terlelap kat depam komputer sambil memegang cawan milo yang masih ada separuh.." hurmmm

sebabkan dua-dua lagu yang tajuknyer sama ni bes, saya letak kat dalam dalam blog... so pasni takyah cari lagi..

saya tujukan lagu ini untuk sesape saja yang terasa lagu ni saya tujukan untuknya... terimalah.. ketulusan hati.

No comments: