Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Hidup saya ini merupakan kisah yang terakam detik-detik sebuah memori sunyi, di dalamnya saya susuri dengan menanti harapan sehingga berlalu segala impian...

Friday, March 6, 2009

emm bingung... bingung...

Emm entahla, nape ntah hati ni tak tenang... tadi ok skarang tak ok.. pastu rasa macam nak marah.. pastu rasa tak tenteram.. then memang rasa tak tenang lansung so solat jap 2 rakaat agar tenang hati yang gelisah.. pas istighfar n zikir yang saya rasa makin lama makin kurang.. hati ni jadi tenang skit, huuu rasa lega bila terasa Allah dengar segala apa yang saya rasa... insyaAllah pasni tingkatkan balik amalan yang makin kurang... ish sekejap ok, sekejap tak ok.. "eeeeiiii apesal ko ni yati...camne ni, kata nak jadi kesayangan Allah, so amalan kena bagus, ibadah kena berterusan takleh kejap buat kejap tinggal, hati kena ikhlas, sedekah kena banyak, buat baik kena selalu, huuuu teruk le kalu camni" getus hati yang tengah kebingungan ni....


Istighfar - M. ARIFIN ILHAM

so tengah-tengah bengong ni saya buka balik lagu zikrullah yang pernah menjadi hiburan hati, penyejuk fikiran semasa tinggal di Adelaide di waktu yang penuh kesunyian, di saat tiada seorang pun yang buleh menolong saya, dengan tekanan pelajaran yang sangat-sangat menekan, di kala saya memerlukan seseorang tapi memang takde orang so nak cakap ngan sape kan?? jadi dengan Allah saja saya bercakap sorang-sorang bersamaNya waktu malam duduk kat rumput depan River Torrens (berani tu sorang-sorang kat sungai sampai kul 11 malam, pastu 11.30 kejar bas takut tak sempat nak balik, haha) errmm, hanya Dia yang mendengar, memerhati, menemani dan menenangkan hati saya waktu manusia tiada buleh menolong sedikit pun.. emm hebatnya Allah.. makin saya merinduiNya... hermm

No comments: