Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Hidup saya ini merupakan kisah yang terakam detik-detik sebuah memori sunyi, di dalamnya saya susuri dengan menanti harapan sehingga berlalu segala impian...

Tuesday, October 7, 2008

Siap!!

Haaa siap!! hati saya riang berkata-kata bila tengok 2 juadah untuk housemates saya berbuka posa, termasuk saya sekali walaupun posa setengah hari sebab tak sahur pagi, emm mmg saya jenis tak buleh kalu tak sahur, cubala bertahan sampai ke petang tapi akan gastrik jawabnya, hor hor.. so saya buka awal walau itu agak mengecewakan diri sendiri.. takpe2.. 5 hari lagi untuk puasa 6 Syawal, jawab hati saya menyedapkan hati.. so untuk menyenangkan hati dan nak dapat pahala, saya masakla untuk orang yang berbuka.. huuu emm arini saya masak kupang bercili dan ayam goreng tandoori.. semalam masak mee kari untuk open house.. alhamdulillah abes.. suka saya tengok orang makan banyak2... bertambah2la saya suka masak..^-^

lepas solat zuhur, masuk je dapur tutup pintu, sumbat telinga dengan mp3 buah hati peneman setia saya ni.. pandang peti ais, pandang dapur gas... cooking time.. yeaayy!! haha, bes2 saya masak sorang-sorang penuh tekun tanpa ada orang menganggu.. pantang saya orang ganggu saya buat keje.. tengah syok2 tu.. spoil betul!! tapi saya ganggu orang takpe.. haha^-^ tengah2 masak tu saya makan coklat yang saya tak sedar berapa banyak sebab tgk wrapping dia cantik.. bukan suka sgt pun coklat tapi sbb wrapping dia menarik sangat tu rasa tempting sangat tu, hehe.. saya suka aiskem.. emm besnyer ada aiskem vanilla sambil masak2 ni buleh cuit2 skit.. tapi baru je abes.. tak pegi city pulak.. emm esokla beli..


sambil masak2 ni mp3 old school saya ni terpasang la pulak lagu misha omar... semoga abadi ngan halaman cinta.. uuiihh adik bongsu saya minat betul kat misha omar.. dia tu kipas susah mati (die hard fan) si misha omar tu.. uuhh sangatla!! saya? oo minatla jugak, kalu tak nape dengar.. haha ape arr.. eh acu nanti kita karaoke nak ngan kitty gemuk lagu bunga-bunga cinta nak tak?, uuhh tak besla lagu tu.. jiwang arr.. kensel2.. kita nyanyi lagu nsync "if im not the one you want" versi Kitty Gemuk nak acu? haa that is better hehe.. (kita je tau lagu tu camne kan acu?hihi) emm dengar lagu2 ni sekadar penyedap halwa telinga je, bunyi dum dum dam dam asal sedap dengar sudah... masuk hati?? emm belum tentu..


sambil masak dengar lagu yang macam2 tu mulut pun terasa nak ikut, tahu suara tak sedap.. miming je la.. tapi buat gak eksen cam penyanyi depan cermin.. haha tu je la pun yang buleh buat pun sebab tak pandai nyanyi.. haha bila teringat balik... kelakarla.. tetiba terfikir kalaula ada orang rakam masuk kat you tube.. hiissshhh naya... tak pasal2 jadi femes.. haa nak sgt femes.. ambik!!

pas masak berlenggang kangkung kat dapur tu, kemas skit-skit, bersihkan diri terus solat Asar sebab dah masuk waktu.. tepat pulak tu.. alhamdulillah.. emm rindunya denganMu ya Allah... tak sabar nak jumpa^-^~~ rindu...

No comments: