Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Hidup saya ini merupakan kisah yang terakam detik-detik sebuah memori sunyi, di dalamnya saya susuri dengan menanti harapan sehingga berlalu segala impian...

Tuesday, November 25, 2008

sorang-sorang

Waktu tulis ni, ada setengah jam lagi untuk bertolak ke airport.. bukan untuk balik.. tapi menghantar orang yang balik.. huuuuu nak balik!!=( sob sob.. tapi takpe.. waktu hantar alia comel ni balik dapatla kot2 borak dengan dia sambil minum2 kopi kat Hudson Coffee House. Erm pas hantar dia balik saya terus ke Mawson Lakes Campus seperti biasa untuk menyiapkan project akhir saya same Chee Chung. Ya Allah pemudahkanla urusanku.. rasa nak pengsan tengok benda yang sama hari2.. Semalam juga di Mawson Lakes, saya nak balik awal sebab firstnya, saya pening, kedua, saya dah tak larat nak teruskan sebab tengok nombor2 yang ada dah jadi double triple hihi, dan yang ketiga sebab saya perempuan.. balik malam2 kul 10.30 malam di mawson lakes adalah bersamaan kul 1 pagi di city. Saya cakap dengan chee chung saya nak balik sebelum kul 11, dia cakap takpe train paling akhir pukul 11.04 malam.. emm mungkin dia tak memahami kerisauan seorang perempuan agaknya.. tapi saya cakap tak bulehla chee chung bas saya di city pun pukul 11.15 saya kena ambil.. so dia pun setuju.


dah siap separuh kemas2.. balikla saya ngan dia kul 10 malam berjalan kaki ke train station. separuh jalan saya cakap dengan takpela chee chung hantar sampai sini je.. sebab bayang train station dah nampak.. so dia pun berpatah balik ke tempat tinggal die di mawson tu.. pas sampai kat stesen ketapi tu, saya rasa agak takut, sebab legang.. kosong.. takde orang lansung.. kalu jadi apa2 pun kat saya orang pun tak tahu.. apa yang saya buat seperti biasa kalu dah takut, istighfar, shahadah, baca ayat2 Al Quran, zikrullah dan berdoa supaya saya selamat. pastu camne dalam 20 minit pastu adalah mamat2 dari Asia Tengah seramai 8 orang tunggu kat dalam lounge yang disediakan biasanya orang duduk dalam tu waktu sejuk, so dorang pun baring2 dalam tu sambil borak2 sembang2, gelak2 etc. Astaghfirullah, hati saya dah tak sedap sebab tengok dorang pandang2 saya pastu senyum2 sinis pastu gelak..

Aisemen... saya sorang je perempuan kat situ. memang takde orang lain melainkan saya dengan 8 orang mamat tu kat stesen ketapi tu.. huuu Ya Allah.. Ya Allah, tolongla saya, selamatkanla saya, wuuu waktu ni memang takde sorang pun buleh selamatkan saya dari pandangan atau perbuatan jahat manusia melainkan Allah. sebab takut sangat saya menyorok di sebelah dinding agar mereka tak nampak, pastu saya jengukla dari jauh kot2 dorang ralek sembang sembang rupa2nya masih memandang ke arah saya, gulp!! saya telan air liur... jam menunjukkan pukul 10.30 mlm.. sepatutnya ketapi ke city dan sampai.. huuu saya mula cuak dan risau.. hati saya ni gelisah takyah cakap aarr.. Allah je yang nampak segala kebimbangan saya, ketakutan saya, kerisauan saya.. dah kul 10.40.. kat tangan saya dah sedia hp untuk menghubungi insan2 yang saya terfikir di fikiran tapi takpe tunggu lagi 5 minit kalu ketapi tak nampak bayang jugak.. saya call. tapi saya berdoa sangat supaya train cepatla sampai, risau train takde, kalu takde abesla saya.. nak tunggu orang ambil pun at least ambil masa setengah jam pecut atau 45 minit ikut had laju. 10 minit lewat seperti 10 jam saya rasa.. Waktu tu otak saya kosong, yang saya fikir hanya Allah, doa berkali2 tak henti2.. sebab memang saya takut.. astaghfirullah, masyaAllah, sungguh Allah je tahu perasan saya ketika itu..

samar-samar dari jauh, saya nampak kelip2 lampu.. dan saya harap itula ketapi yang akan saya naik, makin lama makin jelas lampu tu.. ketapi!!! alhamdulillah, ya Allah syukurnya saya.. waktu saya masuk ke dalam pintu tu, saya sempat menoleh ke arah mamat 8 orang tu, still dorang pandang saya tersenyum2 dengan pandangan nakal.. waaaa... takutnyer!!! hish2.. saya terus masuk duduk, dengan perasaan yang sangat lega.. tak fikir apa2 pastu nangis sebab bersyukurnya Allah selamatkan saya dari bahaya yang saya tak tahu pengakhirannya...

pas balik umah saya, terus letak beg pergi toilet, muntah sebab perut berangin tak makan sejak tengah hari pastu baring sebab tak larat sangat.. sampai kul 3.30 pagi baru bangun solat isya' dan qiam pastu tunggu subuh sementara tunggu subuh.. saya sujud syukur kerana menyelamatkan saya dari bahaya...

alhamdulillah, sungguh saya bersyukur padamu Ya Allah..

4 comments:

ihsan_huhu said...

owh.. aku naik basikal pkl 3pg kat NE rd lek je

kes2

bicara hati secawan kopi said...

ooiitt san.. ko memang la relaks je.. naik basikal 3 pagi pun orang tak kaco ko.. ko lelaki.. hebat, mantap, kacak bergaya.. terhangat di pasaran.. memang arr.. haaiish

Anonymous said...

australia kena mempraktikkan kaedah "muraqqib" seperti di jordan...
pompuan msia yg kuar malam2 kena di"guard" oleh plajar laki msia...

bicara hati secawan kopi said...

emm betul apa aizzat cakap tu, kawan2 kak tati kat jordan n mesir bagitau hal yang sama.. kaedah muraqqib..

dorang pun risau keselamatan akak kat sini, tapi aizzat sape nak teman akak?? harap ihsan tu, dia pukul 3 pagi baru balik.. nak harap mat shah, uihhh masuk media akak nanti ooii, marah bakal isteri dia.. dah la baru je dapat kad jemputan dia semalam..^-^